Κατά το σχολικό έτος 2024-25 υλοποιήθηκε ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής αγωγής με θέμα “Γνωρίζω και προστατεύω το υδάτινο στοιχείο του τόπου μου”. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν πέντε (5) μαθητές (μικτή ομάδα απο όλες τις τάξεις).
Ζούμε σε μια εποχή όπου η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κύριο μέλημα των κοινωνιών όλου του πλανήτη. Στηριζόμενοι σε αυτή την αρχή, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα θέμα που συμβάλλει στη γνωριμία των μαθητών/τριων με την πόλη στην οποία ζουν, τη σημασία και προστασία του ποταμού «Αράπιτσα». Η πόλη μας είναι μια από τις 13 πόλεις στην Ελλάδα που διαρρέεται από ποτάμι. Η ανάπτυξη της πόλης από το παρελθόν βασίστηκε στη δύναμη του ποταμού. Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε ο προβληματισμός των μαθητών/τριων σχετικά με τη μείωση της στάθμης του ποταμού αλλά και σχετικά με το πώς μπορούν οι ίδιοι/ίδιες να συμβάλλουν στην προστασία αυτού του υδάτινου στοιχείου.
Παιδαγωγικοί στόχοι
- Η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση των μαθητών ώστε να σχεδιάζουν, να ζωγραφίζουν, να χρωματίζουν, να κατασκευάζουν με πολλές και ποικίλες μορφές εικαστικής δημιουργίας
- Η παρατήρηση, η έρευνα, ο πειραματισμός με βάση το υδάτινο στοιχείο
- Η έκφραση ιδεών και συναισθημάτων
- Γνωριμία των μαθητών με την ιστορία της πόλης και του ποταμού
- Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και η συνεργατική αλληλεπίδραση
- Ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών/τριων
- Ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων με στόχο την κατάκτηση της γνώσης
- Κοινωνικοποίηση και υιοθέτηση κοινωνικά αποδεκτών συμπεριφορών
Υπεύθυνοι καθηγητές/τριες
- Μητσιάνης Σωτήρης ΠΕ 88.01
- Σιάτρη Χάρη ΠΕ 02
Παρουσίαση προγράμματος στην ολομέλεια
Απονομή βεβαιώσεων στους μαθητές/τριες






