Κανονισμός Λειτουργίας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ΕΕΕΕΚ Νάουσας (2022-2023)

Eσωτερικός κανονισμός λειτουργίας ΕΕΕΕΚ Νάουσας 2022-2023

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ΕΕΕΕΚ Νάουσας (2021-2022)

ΓΕΝΙΚΑ

Οι κανόνες σε μια σχολική μονάδα πρέπει να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν και οι νόμοι στην κοινωνία μας. Συγκεκριμένα η σχολική ζωή διαμορφώνεται από κανόνες με στόχο την δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων με απώτερο σκοπό την αποτελεσματικότερη εκπαιδευτική διαδικασία και την παροχή εφοδίων προς τους μαθητές. Όλοι οι συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, κ.ά) πρέπει να αντιληφθούν την αναγκαιότητά των κανόνων, καθώς με αυτούς εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και προστατεύονται τα δικαιώματα των μαθητών που φοιτούν στο σχολείο. Κοινή συνισταμένη των συμμετεχόντων της σχολικής κοινότητας θα πρέπει να είναι η ασφάλεια και η πρόοδος των μαθητών, η υιοθέτηση σημαντικών αξιών και εφοδίων και η αφομοίωση καλών πρακτικών συμπεριφοράς όπως η συνεργασία, η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου και η εφαρμογή των κοινά αποδεκτών κανόνων.

Το σχολικό έτος 2021-2022 όλο το προσωπικό του σχολείου, οι μεταφορείς και οι οικογένειες πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και να τις εντάξουν στην καθημερινότητά τους προκειμένου να παραμείνουμε όλοι υγιείς.

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ Ε.Ε.Ε.ΕΚ. ΝΑΟΥΣΑΣ

 

Η φιλοσοφία του σχολείου μας είναι να προετοιμάσει και να εφοδιάσει τον κάθε μαθητή με επαγγελματικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες με ουσιαστικό  σκοπό την απρόσκοπτη και ισότιμη συμμετοχή του στην κοινωνία. Η εξωστρέφεια του σχολείου με φορείς εκπαίδευσης, με την κοινωνία και με τοπικούς φορείς, συνδέουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα με την καθημερινή πτυχή της ζωης. Τέλος προωθούνται και προγράμματα συνεκπαίδευσης με άλλα σχολεία όπου υπάρχει η δυνατότητα.

ΔΟΜΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Το προσωπικό του σχολείου μας αποτελείται από:

  • Εκπαιδευτικό προσωπικό
  • Ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ΕΕΠ)
  • Ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ΕΒΠ)
  • Προσωπικό καθαριότητας

ΧΩΡΟΙ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το σχολείο χρησιμοποιεί το ισόγειο του κεντρικού κτηρίου, το σπιτάκι της αυτόνομης διαβίωσης, καθώς και τις αίθουσες του πρώτου ορόφου που έχουν παραχωρηθεί από το Δήμο Νάουσας στο κτήριο της πρώην ΕΠΑΣ Νάουσας. Σε αυτές τις αίθουσες κατανέμονται και τα εργαστήρια του σχολείου που είναι:

  • Εργαστήριο κηροπλαστικής
  • Εργαστήριο αυτόνομης διαβίωσης
  • Εργαστήριο ζαχαροπλαστικής-αρτοποιίας-μαγειρικής
  • Εργαστήριο γεωπονίας

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Ε.Ε.Ε.ΕΚ.

Τα προγράμματα σπουδών του σχολείου  καθορίζεται από το Νόμο 2817/2000 (ΦΕΚ 78 τ.Α/2000), την Υ.Α. 4494/Γ6/2001, την Υ.Α. 57523/Γ6/4-6-2002, την ΥΑ102357/Γ6/2002και Ν.4186- ΦΕΚ 193/17.9.2013) και λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες, την ηλικία τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες των μαθητών, με γνώμονα την αυτονόμηση των μαθητών καθώς και την παροχή απαραιτήτων εφοδίων για την ενεργή συμμετοχή τους στην καθημερινότητα. Συγκεκριμένα:

  • Παρέχουν γνώσεις ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία του μαθητή
  • Παρέχουν δεξιότητες και επαγγελματικές δεξιότητες και εξειδικεύσεις μέσω των εργαστηρίων
  • Στοχεύουν στην παροχή κοινωνικών δεξιοτήτων και στην ολόπλευρη ανάπτυξη του μαθητή

 

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ Ε.Ε.Ε.ΕΚ.

 

Η εγγραφή γίνεται με αίτηση του Γονέα – Κηδεμόνα και αφού έχει πραγματοποιηθεί διάγνωση από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.).

ΦΟΙΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΤΕΤΡΑΜΗΝΑ

Στα ΕΕΕΕΚ υπάρχουν 6 τάξεις (Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ) και ακολουθούνται τα ωρολόγια προγράμματα που προβλέπονται από το Υπουργείο Παιδείας και τις κείμενες νομοθεσίες, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρίες των μαθητών.

Το κάθε διδακτικό έτος αποτελείται από 2 τετράμηνα

  • Α τετράμηνο: από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου
  • Β τετράμηνο: από 21 Ιανουαρίου έως 15 Ιουνίου

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΤΗ

 

Το σχολείο μας έχει αναπτύξει εργαλεία που θα χρησιμοποιούνται ως πυξίδα για το μεθοδικό και λεπτομερή έλεγχο των δυνατοτήτων των μαθητών. Η συλλογή δεδομένων επιτρέπει την εκπόνηση του ατομικού διδακτικού σχεδίου για το/τη μαθητή/τρια και ανάλογα με τις ανάγκες των μαθητών. Για την εκπόνηση του ατομικού προγράμματος, ο εκπαιδευτικός συνεργάζεται με το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και αφού αξιολογηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες-ικανότητες του κάθε μαθητή διαμορφώνεται εξατομικευμένο πρόγραμμα.

Ο στόχος του προγράμματος είναι η συγκέντρωση πληροφοριών που θα οδηγήσουν στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού προφίλ του μαθητή. Το προφίλ αυτό οδηγεί στη δημιουργία ενός σχεδίου εξατομικευμένης διδασκαλίας. Μ’ αυτόν τον τρόπο το σχολείο ελέγχει την πορεία της εκπαιδευτικής παρέμβασης με την μορφή της περιγραφικής αξιολόγησης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ, ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

Το σχολείο πραγματοποιεί παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές επισκέψεις αφού προηγηθεί απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, και οι επισκέψεις αυτές έχουν σκοπό την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μέσω απόκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων. Συγκεκριμένα το σχολείο οργανώνει εκδηλώσεις/δραστηριότητες, με στόχο τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε σχολικά προγράμματα βοηθούν στο να αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες να αναδεικνύουν τις ικανότητές τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και το ταλέντο τους.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών στο σχολείο καθώς και η τακτική φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η Γονέας/Κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.

Η προσέλευση των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 έως 8:15. Πριν τις 8:00 απαγορεύεται η είσοδος στο σχολείο και επιτρέπεται μόνο στους εκπαιδευτικούς και το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό. Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές (2368/Γ2/09-01-07 ΥΠΕΠΘ) και οι μαθητές δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο, ενώ δε φεύγουν από το χώρο του σχολείου σε καμία περίπτωση χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης και του Γονέα- Κηδεμόνα.

Οι Γονείς-Κηδεμόνες μπορούν να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου μόνο κατά τις προκαθορισμένες ημέρες και ώρες επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς και συγκεκριμένα κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα, όπως και για τις συναντήσεις-ενημερώσεις που προγραμματίζονται από το προσωπικό του σχολείου. Η αναίτια είσοδος-έξοδος τρίτων προσώπων (πλην των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών) στο σχολείο δεν επιτρέπεται. Σε περιπτώσεις που απαιτείται είσοδος τρίτων, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων που πραγματοποιούνται εντός του σχολικού χώρου, αυτό προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.

Στις 13:15 ανοίγει η είσοδος για την παραλαβή και αποχώρηση των μαθητών. Οι μαθητές κατά το πλείστον αποχωρούν από το σχολείο με τα σχολικά λεωφορεία, και οι Γονείς – Κηδεμόνες που παραλαμβάνουν μόνοι τους τα παιδιά τους, περιμένουν να παραλάβουν τα παιδιά τους με απόλυτη τάξη και ησυχία, όπως αυτή είναι προγραμματισμένη από τους εφημερεύοντες.

Η συνεργασία των Γονέων – Κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ενημέρωση και επικοινωνία) γίνεται σε καθορισμένες μέρες και ώρες (κάθε πρώτη Δευτέρα του μήνα) από την αρχή της σχολικής χρονιάς και σε έκτακτη περίπτωση γίνεται αφού προηγηθεί τηλεφωνική ή με άλλο τρόπο ενημέρωση της διεύθυνσης, ώστε να επιτραπεί η είσοδός τους στο σχολείο. Το σχολείο δίνει πολύ μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς – Κηδεμόνες, καθότι η οποιαδήποτε πρόοδος των μαθητών επιτυγχάνεται με τη βοήθεια και την συνεργασία με τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών.  Λόγω της πανδημίας του Covid-19 οι Γονείς και Κηδεμόνες πρέπει να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο με σκοπό τον καθορισμό συνάντησης αν κρίνεται απαραίτητη.

ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΘΗΤΗ/ΤΡΙΑΣ

Όταν υπάρχει δυνατότητα πρέπει να ενημερώνεται από τους Γονείς ο/ή Διευθυντής/ντρια για το γεγονός. Χρήσιμο θα ήταν επίσης, να ενημερωθεί και η συνοδός ή ο οδηγός του μεταφορικού μέσου, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες καθυστερήσεις στην μετακίνηση των άλλων μαθητών. Σε απουσία μαθητή/τριας  μεγαλύτερη των τριών ημερών ο υπεύθυνος τμήματος επικοινωνεί με τους Γονείς για ενημέρωση σχετικά με την κατάσταση του παιδιού .

 

 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι αίθουσες αδειάζουν και οι μαθητές βγαίνουν σε προκαθορισμένο χώρο (εξωτερικές βρύσες) και κάνουν το διάλειμμα τους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς ο χώρος παραμονής των μαθητών/τριών κατόπιν σχετικής ενημέρωσης της Διεύθυνσης του σχολείου. Δεν επιτρέπεται να παραμένει κανείς μαθητής στην αίθουσα μόνος του. Για οποιοδήποτε πρόβλημα/θέμα προκύψει ή αντιμετωπίσουν οι μαθητές/τριες την ώρα του διαλείμματος, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς. Τέλος όταν χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, οι μαθητές/τριες περιμένουν τον εκπαιδευτικό με τον οποίο έχουν μάθημα την επόμενη ώρα να τους συνοδέψει στην αίθουσα και δεν προσέρχονται στις τάξεις μόνοι τους. Μετά τη λήξη του πρωινού οι εφημερεύοντες συνοδεύουν τα παιδιά στο μπάνιο ώστε να ολοκληρώσουν τη στοματική υγιεινή τους και από εκεί ο κάθε καθηγητής παραλαμβάνει το τμήμα του και το οδηγεί στην εκάστοτε τάξη.

ΩΡΑ ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΩΡΑ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ
1η 8:15-8:55 1η 9:15-9:45
2η 9:10-9:45 2η 10:15-10:45
3η 10:05-10:40 3η 11:05-11:35
4η 10:55-11:30 4η 11:55-12:25
5η 11:45-12:25
6η 12:40-13:15

ΚΙΝΗΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΟ

            Δεν επιτρέπεται η κατοχή και η χρήση των κινητών τηλεφώνων στο σχολείο (Γ2/132328/7-12-2006 απόφαση του ΥΠΕΠΘ). Η χρήση των κινητών από τους/τις μαθητές/τριες στο χώρο του σχολείου μπορεί να επιφέρει απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνέπειες. Η ανάγκη για επικοινωνία καλύπτεται επαρκώς με τα τηλεπικοινωνιακά μέσα που διαθέτει το σχολείο. Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να έχουν μαζί τους αντικείμενα άσχετα με το σχολείο όπως συσκευές ηλεκτρονικής αναπαραγωγής ήχου ή εικόνας, κάμερες κλπ. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής βρεθεί να έχει στην κατοχή του κινητό σε χρήση (ενεργοποιημένο), το τελευταίο κατάσχεται από τη Διεύθυνση και αποδίδεται μόνο στο Γονέα- Κηδεμόνα. Το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας της συσκευής.

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

            Απαγορεύεται το κάπνισμα στον χώρο του σχολείου κατ’ εφαρμογή της υγειονομικής διάταξης ΥΙ/Γ.Π./Οικ.76017/29-7-2002 ΦΕΚ 1001 τ.Β΄ του Υπουργείου Υγείας. Εκτός αυτού, είναι αδιαμφισβήτητες οι βλαβερές επιδράσεις του καπνίσματος στην υγεία των καπνιστών και πολύ περισσότερο των παιδιών

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

Οι σχολικοί περίπατοι, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές, τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία και πολιτιστικά κέντρα και οι διάφορες εκδηλώσεις, που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, αλλά μακριά από το χώρο του, αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και επομένως η συμμετοχή των μαθητών σ’ αυτά είναι υποχρεωτική. Ωστόσο για τη συμμετοχή τους, απαραίτητη είναι η άδεια του Γονέα- Κηδεμόνα, η οποία δίνεται με σχετική υπεύθυνη δήλωση που χορηγείται κάθε φορά στους/στις μαθητές/τριες.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ-ΕΕΠ

            Το εκπαιδευτικό προσωπικό και το ΕΕΠ οφείλει να προσέρχεται έγκαιρα κατά τις πρωινές ώρες στο σχολείο για να παραλαμβάνει τους/τις μαθητές/τριες από το σχολικό λεωφορείο ή από τους Γονείς – Κηδεμόνες που φέρνουν οι ίδιοι τους μαθητές/τριες στο σχολείο. Κάθε εκπαιδευτικός και μέλος ΕΕΠ/ΕΒΠ υποχρεούται να ενημερώσει τη Διεύθυνση πριν από την αποχώρησή του από το σχολείο.

ΓΟΝΕΙΣ – ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

Για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου είναι αναγκαίο να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές και να ενημερώνονται για τα θέματα που αφορούν τον μαθητή ή την λειτουργία του σχολείου. Τέλος, φροντίζουν για την προετοιμασία τυχόν εργασιών αν δίδονται από τους εκπαιδευτικούς και για την προμήθεια πρωινού γεύματος (η προμήθεια γίνεται από το σπίτι και με ευθύνη των Γονέων – Κηδεμόνων, καθότι το σχολείο δεν διαθέτει κυλικείο). Τέλος, τονίζεται ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος στο σχολικό χώρο ατόμων που δεν έχουν σχέση μ’ αυτόν. Η είσοδος επιτρέπεται μόνο σε Γονείς ή Κηδεμόνες των μαθητών, σε σχολικούς φορείς και σε όσους ζητούν κατόπιν αιτήσεώς τους να ικανοποιηθεί κάποιο αίτημά τους (Γ2/1073/18-3-91/ΥΠΔΒΜΘ).

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

 

Σύμφωνα με τον Ν. 4415/2016 άρθρο 48 κατά τη διάρκεια της ΣΤ΄ τάξης πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση, η οποία καθορίζεται σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στο πλαίσιο των εργαστηριακών μαθημάτων. Η τάξη αυτή λειτουργεί ως τάξη εξειδίκευσης με σκοπό την απόκτηση δεξιοτήτων και εξοικείωσης με το εργασιακό περιβάλλον.

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

 

Η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου  φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων  που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Συνεπώς η ασφάλεια, η υγεία, η σωματική ακεραιότητα και η υγιεινή των μαθητών του σχολείου είναι πρωταρχικής σημασίας για όλους μας. Η πιστή τήρηση και εφαρμογή όλων των παραπάνω προστατεύει τους μαθητές από κάθε έκτακτο, τυχαίο και αναπόφευκτο γεγονός. Στόχος του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/τριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, διευκολύνουν την εκπαιδευτική διαδικασία ενώ φθορές και ζημιές στο σχολικό χώρο αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές.

Όταν οι μαθητές παρουσιάζουν συμπτώματα αδιαθεσίας συνίσταται η παραμονή τους στο σπίτι για αποτροπή πιθανότητας υποτροπιασμού καθώς και μετάδοσης του νοσήματος στους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.

Οι μαθητές/τριες υποχρεούνται να τηρούν τις αποστάσεις λόγω Covid-19 και συστήνεται να φορούν τις μάσκες τους.

ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται, οι γονείς μετά από συνεννόηση με το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό πρέπει να στέλνουν στο σχολείο πάνες μιας χρήσης,  μωρομάντηλα και μία  δεύτερη αλλαξιά ρούχων για όλους τους μαθητές. Οι μαθητές που χρειάζονται βοήθεια στη χρήση της τουαλέτας συνοδεύονται πάντα από το ΕΒΠ. Σημαντικό είναι ότι το προσωπικό του σχολείου  φροντίζει για την αξιοπρεπή παροχή βοήθειας, η οποία κύριο στόχο έχει τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Υπενθυμίζουμε πάντα στους μαθητές ότι η χρήση της τουαλέτας γίνεται πάντα με την πόρτα κλειστή και πριν να μπούνε πρέπει πάντα να χτυπάνε την πόρτα.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Το Σχολείο συνεργάζεται στενά και αρμονικά με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών του σε κάθε προσπάθεια που στοχεύει στη στήριξη του παιδαγωγικού – εκπαιδευτικού έργου του, καθώς και τη διοργάνωση εκδηλώσεων κοινωνικού και επαγγελματικού περιεχομένου. Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή, αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο. Απαιτούμενο είναι το σχολείο να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/τριας με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με μαθητή/τρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας/Κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Η κοινωνία και οι τοπικοί φορείς όπως οι επιστημονικοί, οι καλλιτεχνικοί και οι πολιτιστικοί πέρα από το θεσμικό τους ρόλο, είναι οι κοινωνικές συνιστώσες του σχολείου. Ένα ανοιχτό δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων αυτών, για να επιτύχει στην αποστολή του. Τέλος το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία επιτυγχάνεται μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου, της σελίδας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης στις οποίες αναρτώνται χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το σχολείο αλλά και με τακτική ενημέρωση των γονέων για θέματα που τους ενδιαφέρουν μέσω  email.

ΕΚΤΑΚΤΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Σε περιπτώσεις των εκτάκτων αναγκών (πχ σεισμός) έχει εκπονηθεί σχεδιασμός ενεργειών, που θα πραγματοποιηθούν για την ομαλή και ασφαλή αντιμετώπιση της κατάστασης αυτής. Επίσης κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους έχει πραγματοποιηθεί πρόβα σεισμού. Συγκεκριμένα αφού συγκεντρωθούν οι μαθητές από τους εκπαιδευτικούς σε ασφαλή χώρο παραδίδονται στους γονείς-κηδεμόνες, που στο μεταξύ πρέπει να κατευθύνονται ήδη προς το σχολείο για την παραλαβή των παιδιών τους.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινόμενων( χιονόπτωση, πάγος κτλ) υπάρχουν ανακοινώσεις της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας ή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

Για την αντιμετώπιση φαινόμενων σχολικού εκφοβισμού, στο σχολείο έχει συσταθεί ομάδα διαχείρισης του φαινόμενου με σκοπό την έγκαιρη πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού μέσα από την συντονισμένη δράση όλων των εμπλεκομένων (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων). H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΜΑΔΑΣ COVID

Στο σχολείο έχει συσταθεί ομάδα διαχείρισης covid  σύμφωνα με την κειμένη νομοθεσία που έχει κοινοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας.

 

            Με βάση το παραπάνω πλαίσιο γενικών αρχών του σχολικού κανονισμού κάθε σχολική μονάδα διαμορφώνει τον κανονισμό λειτουργίας της σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων.  Κατά τη διαμόρφωση του κανονισμού λαμβάνονται υπόψη και οι ιδιαίτερες κοινωνικές και πολιτιστικές συνθήκες κάθε τοπικής κοινωνίας. Αντίγραφο του κανονισμού λειτουργίας αποστέλλεται στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου και σε εκπρόσωπο της σχολικής επιτροπής για τις σχετικές διορθώσεις. Ο σχολικός κανονισμός αποστέλλεται και στη Δ.Δ.Ε Ημαθίας και στο Σ.Ε.Ε Ειδικής Αγωγής για την τελική έγκριση.