Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «Ανακύκλωση: Μια σύγχρονη συνήθεια» αποφασίστηκε από τους συμμετέχοντες καθηγητές κ. Μητσιάνη Σωτήρη ΠΕ 88.01, κα Σιάτρη Χάρη ΠΕ 02, κα. Φραγγοπούλου Σμαρώ ΠΕ 11 να ασχοληθούμε με την «Ανακύκλωση: Μια σύγχρονη συνήθεια». Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετείχαν πέντε (5) μαθητές (μικτή ομάδα απο όλες τις τάξεις).
Το συγκεκριμένο θέμα θεωρήθηκε πολύ σημαντικό καθώς ζούμε σε μια εποχή όπου η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί κύριο μέλημα των κοινωνιών όλου του πλανήτη. Στηριζόμενοι σε αυτή την αρχή, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα θέμα που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος, το θέμα της ανακύκλωσης.
Απορρίμματα που μπορούν να ανακυκλωθούν είναι το χαρτί, το γυαλί, ορισμένα μέταλλα, τα πλαστικά, οι μπαταρίες, τα ορυκτέλαια, τα ελαστικά αυτοκινήτων αλλά και τα οργανικά- οικιακά απορρίμματα, που οδηγούν στη δημιουργία βιομάζας. Αφορμή για την επιλογή του θέματος στάθηκε ο προβληματισμός των μαθητών σχετικά με τα αδιέξοδα που έχουν προκύψει όσον αφορά στην διαχείριση των σκουπιδιών, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Γνωστικοί
- Γνωριμία με τα ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικό, χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο).
- Αναγνώριση της ανακύκλωσης (κάδοι με ειδική σήμανση και μπλε χρώμα ).
- Χρησιμότητα ανακύκλωσης.
- Συνέπειες της ανακύκλωσης. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοηθεί από τη νέα γενιά ότι η ανακύκλωση «σκουπιδιών» συμβάλλει στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων.
- Πληροφόρηση για τρόπους διαχείρισης φιλικών προς το περιβάλλον υλικών.
Κατανόηση του γεγονότος ότι η ανακύκλωση έχει περιβαλλοντικές, πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.
- Συναισθηματικοί
- Η ευαισθητοποίηση στο θέμα της ανακύκλωσης.
- Η υιοθέτηση συλλογικής οικολογικής στάσης.
- Η αναγνώριση της αξίας του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
- Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης προς μη καταναλωτικά πρότυπα.
- Η ευαισθητοποίηση των παιδιών γύρω από τα προβλήματα που δημιουργεί η υπερκατανάλωση.
- Ψυχοκινητικοί
- Ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών για την καταγραφή παρατηρήσεων και την αξιοποίηση πληροφοριών σχετικά με το θέμα.
- Αναζήτηση πληροφοριών.
- Κοινωνική συμπεριφορά.
- Ενίσχυση της εκδήλωσης ενεργού ρόλου στη λήψη αποφάσεων.
- Να δράσει ο μαθητής, το σχολείο, η τοπική κοινωνία και να συνδεθεί με την παγκόσμια
Υπεύθυνοι καθηγητές
- Μητσιάνης Σωτήρης ΠΕ 88.01
- Φραγγοπούλου Σμαρώ ΠΕ 11
- Σιάτρη Χάρη ΠΕ 02

